onsdag 18 januari 2012

Hur gott är gott?

Ni vet när man tänker, nu ska jag köpa en riktigt god middag på en restaurang, det ska bli så gott. Eftersom man betalar för lite "lyx" att slippa laga själv, förväntar man sig att det ska smaka gott. Men vad är gott då? Jag tänker ofta att det är så onödigt att äta ute när det inte ens är gott. Alltså det är gott men inte så där fantastisk extraordinärt. Typ att det smälter i munnen eller man bara vill äta mer för att det är helt sjukt gott. Haha!
"Has she gone crazy?!"
Nej men alltså i helgen hade jag en sån där upplevelse då man bara tänkte det här är verkligen värt. Det var helt underbart gott, jag hade inte smakat något liknande som ens kom i närheten av så gott. Nu ska ni få veta vad det var... bearnaise sås. Jag har liksom börjat tycka att Max beasås är väldigt god, nästan som smör. (låter som jag är där varje dag) Men jag åt på Grand Hotell i Stockholm, bearnaise sås och pomme(med annat till såklart) men ärligt talat, jag kommer nog aldrig komma i närheten av något så gott igen. Där har ni ett ställe som man blir nöjd med godheten av maten. Pommesarna var också dom bästa jag smakat.
Enough about that. Just look at this
food.
G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar