tisdag 10 januari 2012

Craziness, something for intresseklubben att anteckna

Jag älskar regn, det tjatar jag väldigt ofta om här. Det vill säga när jag väl tar tag i mig själv och bloggar.
Jag älskar regn, men det gör inte mitt hår. Jag har sådant därn't självfall i håret. Vi snackar alltså "frizz" här snarare än vackra korkskruvslockar. Så på regniga (+snöiga) dagar,då jag är på väg någonstans, kommer jag lite i konflikt med mina egna känslor. Jag älskar vädret men jag ogillar skarpt vad det gör med mitt hår.
Plattar jag det så blir det lockigt och lockar jag det så blir det rakt(FRIZZ-rakt dvs.). Ja, förstår ni att man kan bli lite galen på det?!
Jag önskar det fanns en schysst lösning på det som innebar att man fick behålla frillan man på morgonen fixat.
Det vill säga en lösning som inte innebär ett ton hårspray(för ett halvt ton räcker inte).

Tills vidare kör jag på kvällens lösning,
strunt i stylingen och låt det bara vara. Det blir ju frizzigt senare ändå, så varför waste time på att försöka göra det till nått det inte vill vara.
/Crazy frizzy hairday Heidi


jag hittade precis min webcam på datorn. den var försvunnen ett tag men jag hitta den lilla rackarn tillslut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar