tisdag 22 november 2011

Sweet old ladies

Alltså jag vet att jag genom åren kört många tant-stories hit och dit men på nått sätt så kommer dom aldrig "grow old" för mig. Bare with me, menar jag nu alltså.
En av dom bästa sakerna, vissa dagar faktiskt det bästa, med att jobba i butik är alla dom underbart underhållande,trevliga,weirdos-iga,roliga människor man får träffa.
Tanterna, ja dom är nog mina favoriter.
Nyss, innan lunch, hade jag en sådan gullig tant.
Vi smalltalka lite om vädret som man gör med de flesta små gummor efter att hon köpt sin lilla blomma.

"Jo, jag minns förra vintern. Jag brukar inte minnas vädret men det gör jag verkligen från förra året." berättade tanten.
"Den 15 November. Ja, då minns jag. Min vän fyllde år. Jag gick in på Klippet och köpte ett kort" (Här tänker jag att det snart kommer en story om hur hon inte kunde ta sig hem pga. snön eller nått i den stilen...men)
Tanten tänker efter ett tag sedan citerar hon sig själv. "Åren går men Charmen består,det skrev jag på kortet."  "Ja, jag tycker det var lite fyndigt! Ooh ja, det minns jag allt." säger hon nöjt med ett leende på läpparna. Jag står och väntar på att hon ska fortsätta och berätta sin väderberättelse men hon vänder sig bara om och går ut ur butiken.

Haha alltså jag har full förståelse för att detta återberättat inte alls är i närheten så gulligt,charmigt och roligt som jag tyckte när jag stod där med henne. Men hade ni varit där, hade ni sett det. hahaa!
Okej, back to work!
Take Care,
HajisBajis

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar