måndag 1 augusti 2011

Dr dolittle

I förmiddags när pappa klippte häcken tog jag mig en sväng runt i trädgården. Till min förskräckelse såg jag något som tog tag i mitt lilla djurhjärta. En fågel död. "Paaappppaa" skrek jag, kom en död fågel! Pappa gick fram till den lilla fågeln som låg där med vingarna perfekt symmetriska som på bild. Han sa "den är inte död" och tog upp den lilla kraken. Åhh mitt hjärta tog ett skutt! Det var en liten svala som måste upp på hög höjd för att kunna få luft under vingarna så den kunde flyga iväg! Vi gick upp till balkongen och lät den vila i en balkonglåda. Den tog igen sig bra däruppe för när vi gick upp igen efter några timmar så rörde den sig mer och mer! När pappa kännt på dom små vingarna så började den röra sig mer och mer!
Tillslut släppte vi upp honom i luften och han flög en bit men var ej tillräckligt stark så landade på gräsmattan. Vi sprang ner och hämtade honom igen, han var oskadd och nu mina kära läsare så ska han få sova över på balkongen tills imorgon då han flyger hem!









/g
- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar