fredag 26 augusti 2011

Den lilla ungen

Jag var inne i biblioteket (det 5kvm stora rummet på övervåningen vars alla väggar är täcka med bokhyllor fyllda med böcker och ja...annat skräp) hemma hos mor och far häromdagen och letade efter mina gamla brevpapper. De där som ärfrån den där tiden då alla saker kostade max 4kr/st på Tiimari och varje veckopeng då gick åt att köpa så mycket som möjligt där. Flygplan i papp(min brors favorit..kostade bara 2kr), kylskåpsmagneter(vilka var väldigt roliga att välja ut vilken man ville ha fast faktiskt inte var så roliga att ha när man kom hem) och så fanns det ju brevpapprena (mina favoriter, 2kr/st direktimport från thailand). Anyhow, jag var där inne och rotade runt utan någon som helst framgång tills jag hittade den här (se foto nedan). Haha, jag kan tänka mig hur jag och storebror stod där i mammas arbetsrum som små och peppade lillasyster till att stoppa in huvudet under kopiatorn (snabbt innan mamma o pappa skulle komma in förstås).
Som äldre syskon har man ju ett ansvar att se till att de minsta syskonen inte "misses out on" något här i livet. Sedan att de dessutom underhåller oss äldre syskon på vägen är bara någon slags nödvändig bonus.
Det här var ju i alla fall en sådan där roligt,oskyldig gång då ingen kom till skada (ramla ur den hemmabyggda hängmattan ner i rosbuskarna, fick hundkex skjutet med pilbåge in i ögat).
Så det här får vi skratta åt. Även lilla ungen gör det faktiskt.
Enjoy!....är inte hennes små tänder bara adorable?!
/Storasyster Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar