lördag 9 juli 2011

Titta mamma!




Jag har på mig en OLIVGRÖN tröja!!!
So here's the story..
Min mor är konstnär. Hon har en känsla för färg och har jobbat en hel del med färganalyser.(vilka färger man klär bäst i)
Jag är en höst, det innebär att jag passar bra i brunt,beige,olivgrönt..ja,alla färger man inte tyckte var fina som barn.
Min lillasyster är en sommar, hon passar i de färger man älskade som barn:typ ROSA.
Jag var en välklädd liten unge med kläder som passade mig perfekt men dom var som sagt....olivgröna. Syster bar rosa,bästisen lila men jag jag hade mitt olivgröna jag. När jag sedan kom upp i åldern då jag börja köpa mina egna kläder fanns inte ett olivgrönt plagg bland dom. Olivgrönt gick från vardagsklädsel till något vi numera skojar om eftersom min mor en hel del gånger genom åren hört mitt missnöje över färgen.
Ikväll när det var lite kylig drog jag på mig en av min mors tröjor, en olivgrön tröja. Jag gick förbi mig själv i spegel och insåg vad jag hade på mig. Jag ryggade tillbaka lite över tanken på alla mina olivgröna år men sedan slogs jag med den först hemska men sedan ändå rätt okej-a tanken av att olivgrönt ändå inte är så pjåkigt. Att olivgrönt faktiskt passar mig rätt bra. Jag har inga planer på att inom snar framtid fylla min garderob med färgen men känner ändå en frid i att jag inte avskyr den längre som jag en gång i tiden gjorde. Olivgrönt, you're okay by me.
/Heidi



- Posted using BlogPress from my beautiful white iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar