tisdag 14 juni 2011

Trassel

"Hello it's only me..."
Min kära mor ringde mig nyss och berättade att hon precis varit och hyrt tre filmer som hon får ha i en vecka och en utav dom var Trassel. Hon undrade om jag vill låna hem den ikväll o se den eftersom jag häromdagen nämnt för henne att jag hört en hel del folk säga att den ska vara riktigt bra.
(Jag måste erkänna att hela familjen Holmgren är högst tveksamma till alla dessa 21th Century animerade filmer så att min mor faktiskt gick så långt som att hyra den bara av ett "hear-say" förvånade mig lite. Dock har vi aldrig varit en familj som har bangat för att se filmer vi haft en tveksam inställning till tidigare. Fast våran "gutt-feeling" har då ofta visat sig vara rätt "spot on". Jag tänker på den där kvällen vi tillbringade med en proper engelsk bekant när vi såg en Jim Carey/Renée Zellweger rulle för några år sen. Våra tvivel på hur passande o uppskattad just den filmen skulle vara för just det sällskapet den kvällen visade sig vara befogat. )
Anyhow, min mor har precis varit här med filmen och dessutom en lakritsklubba (isn't she just the best?!) så nu ska jag se film o käka klubba! En kväll i true Holmgren spirit helt enkelt.
Good evening! O tack mami!
/Heidi






- Posted using BlogPress from my beautiful white iPhone

3 kommentarer:

  1. Trassel är så himla bra, bättre än de flesta animerade filmerna. Men den är ju inget jämfört med klassikerna, vad tyckte du om den? :)

    SvaraRadera
  2. Ja, jag tyckte också den var riktigt bra! Mysig o sådär härligt Disney-aktig nästan som klassikerna. Tror jag ska försöka hinna se den en gång till innan mamma måste lämna tillbaka den till o med, hehe :) Kram!

    SvaraRadera
  3. Woho vi hyrde och såg den precis! (Eller, jag och min kompis hyrde, och det visade sig att även MR W gillade den!) Jag tyckte den var finemang!

    SvaraRadera