söndag 5 juni 2011

Hur gammal var han?

För att få fiska i den där sjön i Simonstorp var vi tvungna att köpa fiskekort som vi gjorde hos någon som bodde i närheten av sjön. Jonte o Totte gick in hos gubben som sålde dom o kom sedan fnissande tillbaka till bilen o prata på om denna karl.
Han var virrig, svarade inte på deras frågor o han hade en Media Markt-påse osv. Grabbarna snackade på om denna gubbe.
Så frågade jag efter ett tag "men hur gammal var han egentligen då?!"
Jonte svarade på frågan
"jag vet inte, jag tror han rökte"
Vad det hade med åldern att göra förstår jag inte än men det väckte sedan det fortsatta samtalet mellan J o T om det var frun som rökte lr gubben, o om gubbens gula tandsten mellan varje tand. O att det måste nog varit båda som rökte annars skulle man aldrig palla bo i ett hus som lukta så mycket rök...

Haha,
jag vet inte riktigt vart jag vill komma med detta utan det att jag tyckte det (på tom mage) var fruktansvärt underhållande o förlängde mitt liv ännu några dar med framkallandet av några minuters skratt.
Nu, GOOD NIGHT!


- Posted using BlogPress from my beautiful white iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar