måndag 16 maj 2011

Snöfrid

Häromdagen var det inne en söt liten gumma i butiken som beställde blommor. Vi bestämde vilka blommor det skulle vara och sedan korttexten som följdes av ett gäng namn "Aina,Snöfrid,Bo o Astrid,Martin o Lisa....".
Ung och halvbritt som jag är reagera jag vid det,för mig, ovanliga namnet Snöfrid.
"Snöfrid, vilket vackert namn.Det var ovanligt" sa jag när jag skrivit ner alla namnen.
"Ja,det är min systers namn. Det var min far som valde det. Han var väldigt förtjust i en flicka som hette det när han var ung." berättade gumman.
"Jaha, va kul. Men vad tyckte din mor om det då om det var någon han var förtjust i?"
"Hon sa inte så mycket om det. Vi var åtta syskon och det var inte lätt att komma på namn till alla..."

Härliga små gummor som har en tendens att väldigt ofta få mig att le, skratta...må bra!
/Heidi






- Posted from My beautiful white iPhone

2 kommentarer:

  1. Jag har gått i samma klass som en tjej som heter Snöfrid under mina första 3 år på Chalmers :)

    SvaraRadera
  2. Heehe, är d sant? O jag som aldrig hört namnet förut :) va kul! Riktigt fint namn tycker jag :)

    SvaraRadera