måndag 30 maj 2011

Cosmos

Det finns en underbar liten dam här i stan.

För några år sedan,innan min tid, kom hon in i butiken och frågade efter en blomma som heter Cosmos. Därefter fick hon igenkännas under just det namnet; "Cosmos".

Det finns inget slut på storiesen som kommer ut ur den lilla damens mun. Alla väldigt intressanta och underhållande. Vissa av storiesen kanske såhär 50-60 år senare kommer ut på lite annorlunda sätt än hur de egentligen utspelade sig när de verkligen hände. Men detta förändrar inte faktumet att de är väldigt underhållande.

Idag berättades det om hennes resor, som Au Pair i Schweiz,Promenader i Paris,London o New York och hur hon sedan efter alla sina resor mötte sina drömmars man hemma på Knäppingsborgsgatan i Norrköping. "Vad hade jag då och göra i New York när denna fantastiska man fanns här. Folk tycker kanske jag är löjlig men det bryr jag mig inte om för det var kärlek. Det var verkligen kärlek." Hon fortsatte och berätta om denna fantastiska man ett tag till och sedan snubbla hon in på nån helt annan story snart därefter. Hon älskar verkligen att prata den där lilla gumman och jag kan ärligt säga att jag mer än gärna skulle sitta och lyssna på alla hennes stories i timmar.


"Vet du vad jag säger?! Och det här har jag inte hört nån annan säga utan det här är helt mitt eget. Jag struntar i vad folk tycker och säger om mig för det kommer dom göra ändå! Så säger jag" ~Cosmos.


All the best,

/Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar