onsdag 25 maj 2011

Convallaria majalis

Jag plockade med mig en liten bukett liljekonvaljer från skogen för några dagar sen. När jag kommit hem satte jag dom i en liten vas på soffbordet och sen drog jag ner på stan i några timmar. När jag kom hem igen på kvällen hade doften av de små konvaljerna spridit sig i min lilla lägenhet. Doften fick mig att minnas en underbar liten dam som lagade världens godaste köttbullar och som alltid hade minst sju sorters kakor på fikabordet.
Hon använde sig av fraser som"för all del,för all del" o"ta för er" och var alltid väldigt varsam och försiktig så att ingen skulle fara illa åt. Hon var omtänksam o kärleksfull. Lilla farmor. Min farmor.
Tänk att doften av små små blomster kan få en att minnas så mycket. :)
/Heidi



- Posted from My beautiful white iPhone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar