måndag 7 mars 2011

Linköping med mamma

När vi var små så körde mamma alltid oss till Linköping varje lov på dagsutflykt. Tidningsbutiken Presstop var ett måste eftersom det var(fortfarande är) mammas favoritbutik och vi alltid fick välja varsin tidning att läsa hela vägen hem(så att vi kunde hålla oss tysta och att hon kunde bläddra i nästan varje tidning i butiken).
Jag valde typ Kalle Anka(eftersom man fick en grej gratis med varje nummer) och Heidi tog alltid Smash hits eller Top of the Pops eftersom Gareth Gates alltid var med...yes those were the days, imagine that a simple trip to a nearby town could be so exciting.
Åren har gått och nu är vi stora men det är fortfarande lika roligt att åka till Linköping med mamma.
Klockan halv 3 idag så åkte mamma och jag dit igen, till stan. Det var flera år sen vi var där inne. Oftast blir det bara IKEA nu förtiden. Men vilken underbar stad det är, alla är så trevliga och tillmötesgående. Folk säger hej när man går in i en butik och vill hjälpa till utan att tränga sig på.
Butikerna är fantastiska därborta, alla små butiker med så många guldkorn men även stora HM är välsorterat och inspirerande. Vi fick massor med vackra broschyrer att ta med oss hem.
Några av mina favoritbutiker idag var MakeupStore, där Henrik hjälpte mig hitta ett nytt läppstift, bara man gick in i butiken doftade det ljuvligt av citrongräs. Lin&Co har helt underbara kläder med så vackra detaljer på, och ursnygga Marc Jacobs väskor och Monkis personal var så snälla och trevliga.
Dagen var helt marvelous! Vilken Stad!
Kram Gabbie

1 kommentar:

  1. I Know!
    Det är därför jag bor här ;)
    Kul.. kram!

    SvaraRadera