tisdag 1 mars 2011

Dinkelscones

Kvällsmat.
Dinkelscones med banan o honung. Mumsigt,snabbt och easy peasy!.
Perfekt kvällsmat för en sådan här kväll när man inte orkar spendera en timma i köket.
Slash on some butter och lite cheese,and voila!


Dinkelscones med banan och honung ca 8st
1dl Siktat Dinkelmjöl
2,5dl Dinkelmjöl fullkorn
2tsk bakpulver
salt
1 banan
1½msk honung
ca 50g smör
(ev.några msk mjölk)

Blanda de torra ingredienserna och blanda sedan i resten av ingredienserna.
Ca 10 minuter i ugnen på 200-225grader.

Förlåt för väldigt luddigt recept men jag körde mest på känn själv faktiskt. Hehe!

Ha en fab kväll!!
/Heidi

2 kommentarer:

  1. Alltså, är du alla mäns drömfru eller??

    SvaraRadera
  2. Hihi, I wish!! Men jag känner mig väldigt "Bridget Jones-ig" av mig förutom att jag inte skulle koka soppa på blå tråd. :)

    SvaraRadera