fredag 18 februari 2011

Superhero

Ikväll låtsas jag att det inte är oerhört lyhört i min lilla etta.
Nej, för ikväll är jag som killen i Daredevil som vaknar upp en morgon och hör apbra. Genom väggar, vad som händer nere på gatan utanför... Discot som är på Albrektssalen, hur killarna nere på gatan bråkar om vem som sa vad till vilken tjej,hur grannen spolar i toaletten(och vad som hände innan dom spola). Allt detta hör jag inte för att det är lyhört utan för att jag ikväll har superkrafter. Jag funderar på hur jag ska använda denna nya superkraft. Kanske kan jag få vara med i CSI Miami-gänget eller rent av bli Batmans nya sidekick? Att stå vid Christian Bales sida vore ju inte helt fel. Fast jag borde ju få ha min egna show med denna coola superkraft..och då borde jag ju också ha ett coolt namn, och en cool sidekick... Florist under dagarna "crimefighter" på nätterna...It's -----woman! Måste ju komma på ett vettigt namn då alltså...
Jag borde ju ha en sådan där cool signatur som Zorro lämnar efter sig fast jag skulle kunna lämna ett H gjort av rosblad istället för ett knivskuret Z:a. Oj, det finns så mycket att tänka på och fixa med som superhero alltså..
Och nu när jag tänker på det så känns discot på Albrektssalen denna fredagnatt inte så jobbigt längre...måste vara att superheros inte berörs av så världsliga ting som lite dunkadunka när de ska sova...(...eller vart var det nu igen Daredevil sov?! :S! )
Good night people,
Heidi

1 kommentar: