fredag 4 februari 2011

Norrlänning

Som nog de flesta av er vet jobbar jag i en blomsteraffär, jag är florist.
I den här härliga blomsteraffären får jag möta otroligt intressanta,roliga,udda,härliga,weird,jobbiga,fantastiska kunder varje dag. Som tex. härom dagen när jag hade en gullig liten tant som såg ut som Frodos svenska mormor. Hon hade precis varit hos frissan och rullat upp håret och var mycket nöjd med sin nya frisyr.
Men ibland då och då får man också en sådan där tråkig svensk.
I måndags kom det in just en sådan. En man i 50-57 års åldern kom in. Jag gick fram till honom och körde mitt expedit leende följt av en "hej hej", han kollade upp på mig snabbt (stoneface) o sedan tillbaka till blommorn och sa "jag kollar så länge". Okej, tjurskalle tänkte jag och gick tillbaka till arbetsrummet (det var som sagt måndag =trött, ej ork med sånna karlar. haha).
Efter en stund tog mannen hjälp av min kollega,30+, och gick ut ur butik med ett gäng tulpaner.
"Vilken muntergök!!" sa min kollega när hon kom in i arbetsrummet igen.
"Så tråkig karl. Man kan ju åtminstonde le o säga hej" tyckte jag.
Min tredje kollega, kvinna (65) från Norrland vänder sig om och har hört vad vi sagt.
"Ja, till mig så log han allt till....och flörta lite med ögat. Han ville inte ha nått lammkött han inte"

När man inte har roliga kunder är det fantastiskt bra att man har roliga kollegor.
Hon sa senare nått i stil med "du ka ju inte tro på allt jag säger....men han log allt åt mig"

Ha en bra helg everyone!
Nu spontan drar jag till Stockholm i några dar!
/Heidi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar