torsdag 6 januari 2011

Festligheter

Igår åkte jag och Simon upp till Stockholm för att gå på Simons gammel-morfars 90 års kalas.
Det var på ett fint hotell i Gustavsberg festen hölls. Skaldjurs tallrik till förätt följt av Oxfilé med hasselbakspotatis och pepparsås. Hjortronssås med vaniljglass fick vi till dessert. Efter ett par tal och sånger började dansen. De dryga 40 personerna som närvarade skulle sova över på hotellet men Simon, jag och svågern åkte senare vidare till stan för att släppa av Hampus (svågern) och vidare till Saltsjöbaden för att övernatta.

Idag så har vi varit ute på isen vid huset och försökt flyga med en kitewing med det blåste för dåligt. Snön föll kraftigt iallafall. Det var så mycket snö i backen ner mot vattnet att det var ett riktigt träningspass att ta sig upp och ner. Hela benet sjönk ner i snön. Haha!

Vi var påpälsade rejält för att inte frysa. förresten har jag och min pojk fått varsin jacka från svärföräldrarna. Jag har fått en khakigrön Boomerang dunjacka, gissa om jag är glad! Och Simon en stor grön dun Peak Performance jacka.

Nu är vi tillbaks i Norrköping för pojken ska jobba imorn.
En nice helg i Stockholm
Kram
G

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar