tisdag 8 december 2009

Hemköp med Malle

Jag och Malle gick till Hemköp för att investera i lite brödkryddor.
I denna lågkonjunktur är det ju bra att baka sitt eget bröd.
Någon som delade denna tanke med oss var lille mannen med de stora glasögonen.
"Heeej" sa mannen på ett sätt som om mannen kände oss.
"Hej, så du är ute och handlar" sa jag fast jag aldrig sett honom förut.
"Är ni kompisar?" frågade lilla mannen.
"Ja, det kan man väl säga" svarade Malle. "Ja, vi är väldigt bra kompisar" fyllde jag i med.
"Åh, så roligt".
Sedan gick den lilla mannen iväg en sväng men kom straxt tillbaka igen då han insett att han glömt att ställa den mest väsentliga fråga:
"Ska ni baka?"
"Ja, jag ska hem och baka bröd."svarade jag.
"Åh, så roligt" sa den lilla mannen med stora glasögon och så gick han sin väg.
Vi såg aldrig mer den lilla mannen med de stora glasögonen men vi hoppas att han och de två liter apelsinjuice o pepparkakorna kom hem välbehållna.
Slutet gott, brödet gott.
hugs,
heidi

2 kommentarer:

  1. Det är verkligen vidriga kort ;)

    SvaraRadera
  2. hahah, men d var ju d jag saaa ;p hahahaa!!

    SvaraRadera