måndag 7 december 2009

Halloj!

Sorry, för dålig uppdatering nu på ett tag...
Men här kommer the 411 om helgen.

Efter jobbet på lördag (där jag förövrigt skämde ut mig rejält för en snubbe, men det drar jag inte här) så fick jag låna Dads underbara bil. Så jag drog iväg mot Sveriges metropol, Mjölby!.

Med det underbart bra lokalsinne som jag tydligen inte har så lyckades jag köra fel två gånger inne i Mjölby"City" så jag fick ringa en inföding om vägbeskrivning. (Jag står fortfarande fast vid att det aldrig fanns några skyltar mot tågstationen!)
Väl framme vid stationen blev jag uppmött av vem jag tror är Miss.Love och vi for vidare till Mjölbys Pingsförsamling där hela kalaset skulle äga rum. M.L informerade att det är bäst att vara där i god tid för att få bra sittplatser så vi var där 45 minuter innan showen började. Till vår lycka fick vi de bästa platserna på andra raden bakom ett par pensionärer och deras barnbarn som hade varit på Travet i Mantorp innan och lyckas kliva i häst-(och troligtvis hund-)BAJS. Så varje gång de rörde på sig framför oss kom en härlig doft av avföring emot oss. Gissa om vi var glada att vi var där i god tid!

"Den levande sjungande julgranen" <- Vilken show! Granen i sig bestod av en barnkör, med fantastiska små sångare. Framtidens Celine Dion och Bono var garanterat ibland dom. Den lilla sockerbagarkillen var uppskattad av alla i publiken och de tre pepparkakskillarna kunde vrida hatten på sne som om de inte gjort annat. Men det bästa,och anledningen till att vi var där, var dramat. Jag har alltid vetat att min vän Madde är en teaterapa men THAT GIRL CAN ACT! Hon var riktigt riktigt klockren alltså! Hennes egna tolkning av hur Maria tog beskedet när ängeln varit hos henne framkallade goosebumps, så bra Madde! Vilken talang! Jag var också högst impad av Maddes vän Eve som spelade Josef. Hon spelade man och spelade det bra!+att skägget gjorde det hela mycket trovärdigt ;). En riktigt toppenkväll skulle man alltså kunna säga att det var!
Resterande del av helgen var lika toppen den med, den spenderades hemma i Lindö hos The parents. Söndagsmiddag och eftermiddagsfilm, what we Holmgrenar do the best!

Well, that's my weekend dudes.
Puss å hej leverpastej!
Heidi.

2 kommentarer:

  1. hahah så klockrent skrivet heidi, hade inte kunnat skriva det bättre själv om lördagens bravader:)Men skyltarna heidi!!! ja såg den själv idag så det var en dålig ursäkt, ja vet mjölby är stort inte lätt att hitta i the capital of Europe för en norrköpings pingla:)

    Hade bäst!!!! /M.L

    SvaraRadera
  2. tackar tackar M.L! :D
    Njaaa, d där med skyltarna är jag fortfarande tveksam till. Kanske var det någon som jobbar i Möjlby kommun som läst blogginlägget och fixade saken direkt? Så måste det vara! För inte var dom där när jag åkte inte! ;P
    Nästa gång blir det färddator, d är ett som är säkert! dvs om Mjölby finns med på de kartorna :p hihiii
    /hajjanbajjan!

    SvaraRadera