måndag 2 november 2009

Oh what a wonderful world...


Dagen startade med två latte på Statoil. Vi var pepp som aldrig förr och Visa-korten var uppvärmda i plånböckerna. Ready for a day of Shopping.
Det bar av mot Linköping, närmare bestämt IKEA ;).
Vi började med varsin bärkasse men insåg snart att det inte skulle räcka till, så det blev att ta till med vagn. Bestick,kuddar,ljus,nattduksbord,burkar,kökshandukar o mycket till flög in i vagnen. Att snåla, vad är det? Efter någon timma (lr två,tre) var vi ute och packade in alla grejer i lilla pålitliga Micran. Men shopping turen slutade inte där, in på Ikano-huset vi gick och tömde kontona lite till. En fräsch lunch på Chili hanns det också med.
På vägen hem stannade vi till vid NetonNets nya lagershop med och där inhandlades en stavmixer (190kr) o en dvd-spelare (299kr) -riktiga fynd alltså!
Väl hemma hos Madde lyckades vi bygga ihop hennes nattduksbord (and we're proud of it too!) o styla till det lite med hennes nya grejer. Simon & Thomas would have been proud!
Sedan skjutsade fina Madde hem mig och eftersom det hade gått så bra med nattduksbords-byggandet hemma hos Madde kasta jag mig in i att bygga ihop min nya kökspall. Jag skulle dokumentera detta med foton, men efter en del blod o tårar slutade det med endast ett före- o efterfoto...
A wonderful day...Gu' va underbart d är att ha dig så nära Madde! Många fler av dessa dagar säger jag!!
/Lots of Love,
heidi
.
(man ser hur optimistik jag var innan bygget...)

3 kommentarer:

  1. Ett riktigt bra "kvinnor kan" repotage ;D Stavmixer är Så inne just nu!

    SvaraRadera
  2. Tänk att du pallade...

    SvaraRadera
  3. Ja, kvinnor kan!...med d tar ett tag :P
    Oj, jag vågar inte gissa! Ge mig en ledtråd?
    /hajis

    SvaraRadera