måndag 7 september 2009

Sökes...

trevlig prick som kan se skillnad på flugsvamp och trattkantarell.

Fick för mig att jag skulle plocka svamp idag efter jobbet, så jag ringde upp Malle o frågade om hon ville med till skogen. Det ville hon ;). X antal minuter och meter senare inser jag att jag kanske inte är bäst i stan på att hitta svamp eller att se skillnad på dom (d var inte Malle heller :P).Det hela slutade med att vi hoppade på en gräsplätt och småtuggade på rönnbär.

Så till nästa gång jag får för mig att gå och plocka svamp är detta en reminder till mig själv..

-Ta ett par skor du ej får skoskav av.
-Gå i alla fall ett par meter in i skogen från Elljusspåret. Eller even better, välj en riktig skog som inte har ett elljusspår.
-Ät innan!
-Lär dig att känna igen fler svampar än bara kantareller.
-Ha INGEN som helst förväntan på att du ska hitta någon svamp!!!

Jaja, d var väldigt fint med en promenix iaf!
PussHejLeverpastej!
/heidi

1 kommentar:

  1. Heeej=) titta in våran bdg-- där finns det en sniiigg bild på dig ;P

    SvaraRadera